неделя, 27 септември 2015 г.

Оризов крем

Ето как започна всичко: отидох до Лидъл за продукти за мляко с ориз, маскарпонето беше на промоция и хоп - реших да направя мляко с ориз с маскарпоне. Пасирах всичко и стана чудно кремче, което Сънчо много хареса! Имах идея и да направя малко сладкарски крем и да го добавя, сигурно щеше да стане още по-вкусно. 

Оризов крем
Авторска измишльотина

Необходими продукти:
1/2 ч. ч. бял ориз
2 ч. ч. вода
2 ч. ч. прясно мляко
1 с. л. ванилов екстракт
1 ч. ч. захар*
250 г маскарпоне

Накиснете ориза във вода и 1 ч. л. оцет за една нощ. Измийте го добре и го сложете в тенджера с водата и варете на бавен огън. Когато сместа се редуцира, прибавете прясното мляко и продължете варенето. Когато оризът е напълно сварен, прибавете захарта и ваниловия екстракт, почнете да бъркате и гответе около 3-4 минути. Свалете от котлона и пасирайте сместа. Оставете го да се охлади за 5 минути и добавете маскарпонето директно. Разбъркайте добре, докато се стопи напълно и изсипете в чашки. Поднесете крема добре охладен.


*Кремът не е много сладък. Може да гарнирате със сладко или плодове. Може да използвате и кафява захар заради дечковците, но ще се отрази на вкуса, ако захарта е качествена.

6 коментара:

  1. Чудесен е, Зори!
    Много ми допадна рецептата и с удоволствие ще си грабна чашка.
    Благодаря ти!

    ОтговорИзтриване
  2. Зори, страхотно свежо кремче. Нали може и за пораснали деца.. :) Грабвам си едничко и си сядам да му се насладя! Прегръдки от мен!

    ОтговорИзтриване
  3. И на мен ми харесва кремчето, Зори! :) С добавката от маскарпоне е интересна комбинация, която трябва да опитам и аз. :)
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  4. Ха, че интересно. И на мен ми харесва, не само на Сънчо. Обичам ти измишльотините.

    ОтговорИзтриване
  5. О, Зори - направо си е супер измишльотината! И аз си купих маскарпоне, но още го мисля:)

    ОтговорИзтриване
  6. Интересна идея, но защо не използвате оризово брашно, ами накисвате и пасирате? Същото е на вкус.

    ОтговорИзтриване

Благодаря Ви за отделеното време!