вторник, 3 ноември 2015 г.

Орео чийзкейк с браунис основа

Ако следите блога ми от началото на създаването му, със сигурност знаете, че не съм почитателка на черния шоколад. Не знам какво се пречупи в мен, но внезапно го обикнах. Дали тази промяна се дължи на непостоянството, което ми е заложено по природа, дали пораснах, че вече не ми допада, когато шоколадът е отровно сладък...?! Не знам каква е причината, но все по-често ще виждате шоколад в рецептите ми. Няма да ми се разсърдите, нали? :)


Орео чийзкейк с браунис основа
Адаптирано от Passion 4 baking

Необходими продукти:
За кръгла форма с диаметър 26 см

За браунис основата:
175 г черен шоколад
115 г масло
175 г светла кафява захар
2 големи яйца
1 жълтък
1/2 ч. л. ванилов екстракт
2 и 1/2 с. л. неподсладено какао
80 г брашно

За чийз слоя:
900 г крем сирене
285 г захар
4 яйца
ванилия
50 мл заквасена сметана
100 г леко начупени бисквитки Орео

За глазурата:
120 г черен шоколад
80 г краве масло


Приготвяне на основата:
Сложете шоколада и маслото в купа. Поставете купата над съд с вряща вода и бъркайте докато сместа се разтопи. Свалете от огъня, но оставете купата във водната баня. Прибавете захарта и бъркайте на ръка за около 1 минута. Махнете купата от водната баня. Добавете яйцата, жълтъците и ваниловия екстракт и разбъркайте за кратко*. Добавете какаото и брашното и разбъркайте до хомогенност. Изсипете сместа във форма със свалящи се стени, чието дъно е предварително увито в алуминиево фолио, за да не протича смес при печенето. Изпечете основата в предварително загрята на 180 градуса за не повече от 20 минути. Охладете напълно основата.


Приготвяне на чийз слоя:
Смесете крем сиренето и захарта и разбийте с миксер на ниска степен за около две минути. Добавете яйцата едно по едно, като след всяко разбивате до пълното му усвояване, но внимавайте да не прекалите с разбиването. Сложете ванилията, заквасената сметана и бисквитките Орео. Разбъркайте и изсипете сместа във формата с охладената браунис основа. Изпечете чийзкейка във фурна, предварително загрята на 100 градуса за 3 часа. Оставете го да се охлади напълно във фурната.

Приготвяне на глазурата:
Разтопете шоколада и маслото на водна баня. Оставете сместа да се охлади леко и залейте извадения от металната форма чийзкейк.


* Важно е да не прекалите с бъркането, защото рискувате да направите шоколадова торта, а не браунис!

9 коментара:

  1. Пфф, уникално!!! И аз не обичам изобщо черен шоколад. След време току виж съм го заобичала, но засега не!
    Поздрави, Зори! :-)

    ОтговорИзтриване
  2. Страхотно изглежда! Много, много ми допада рецептата и ще я изпробвам със сигурност! Поредното орекрасно творение! :)

    ОтговорИзтриване
  3. Обожавам чийзкейк, обожавам и браунис...е, представи си какво си помислих веднага, след като видях снимката във фейсбук преди няколко дни! Прекрасен подарък! :)
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  4. И аз искам да съм ти приятелка :) и кой ли няма да поиска..., не стига че си толкова слънчева, колоритна и талантлива, ами правиш и такива разкошно-вкусни подаръци :)
    Прекрасен е, Зори, направо крещи да бъде изяден!
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  5. Аз пък го обожавам и се радвам, че ще присъства все по-често тук:)

    ОтговорИзтриване
  6. Прекрасен сладкиш, Зори! Комбинираш два любими сладкиша и няма как да не стане нещо наистина неустоимо! Браво! Прегръдка от мен и много усмивки!

    ОтговорИзтриване
  7. Зори, ти май беше моята зодия "близнаци", нали? Ей от там това непостоянство в незначителните неща, но да знаеш, че във важните - няма по-постоянни от нас:)) И разбира се и аз като по-млада не харесвах черен шоколад, чудех се защо въобще го има такъв горчив, сега обаче го обожавам:) От твоя сладкиш - за мен двойна доза, моля, може и без панделка:)), но така определено е още по-красив!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Веси, водолей съм! Но нали знаеш, приличаме си с близнаците, въздухари сме малко :)

      Изтриване

Благодаря Ви за отделеното време!